Dimension Data neemt Cisco Umbrella op in cybersecuritystrategie

Umbrella stopt bedreigingen proactief voor ze op interne systemen en mobiele apparaten van medewerkers belanden

DIEGEM – Om bedrijven nog beter te beschermen tegen ransomware, phishing, botnetwerken en alle soorten kwaadwillige software, breidt Dimension Data zijn aanbod op vlak van cybersecurity uit met Cisco Umbrella. Dat is de eerste Secure Internet Gateway (SIG) in de cloud. Dimension Data besloot Umbrella aan te bieden nadat het de goede resultaten bij de 28,000 eigen werknemers zag. Het bedrijf komt hiermee tegemoet aan de wens van klanten om tijd- en plaatsonafhankelijke medewerkers beter te ondersteunen inzake security.

Cisco Umbrella is een beveiligingsplatform voor de cloud dat een eerste verdedigingslinie biedt tegen bedreigingen op het internet. “Nu er steeds meer bedreigingen zijn, is het noodzakelijk om sterke security tools te hebben die zowel mobiliteit als de cloud effectief ondersteunen. Met Cisco Umbrella zijn we in staat om bedreigingen proactief te stoppen op elk mobiel apparaat, en dat met een veilige oplossing die eenvoudig te integreren is in de aanwezige infrastructuur,” zegt Chris Panzeca, Senior Director Global Strategic Partner Sales bij Cisco.

“De gemiddelde gebruiker benut vandaag vier verschillende toestellen per dag en er wordt voorspeld dat dat in de volgende vier jaar zal stijgen tot vijf toestellen,” zegt Darren O’Loughlin, Dimension Data’s Group Chief Security Officer. “Nu meer bedrijven de voordelen zien van een mobile workforce die gebruik maakt van de cloud, is er meer nood aan de implementatie van gepaste maatregelen om data, infrastructuur, applicaties en gebruikers veilig te houden. Ongeacht waar zij connecteren met het internet en zelfs als ze geen gebruik maken van VPN. Dat is waarom we Cisco Umbrella opgenomen hebben in onze eigen cybersecuritystrategie.”

“Het unieke aan Umbrella is dat het aanvallen kan stoppen voordat ze de internet perimeter bereiken,” zegt Stefaan Hinderyckx, directeur Security bij Dimension Data Europa. “Umbrella maakt gebruik van bestaande Cisco-oplossingen, waaronder machine learning, om bekende en nieuwe bedreigingen te ontdekken en om verbindingen met onveilige sites te blokkeren op DNS- en IP-niveau. Bovendien zijn onze Europese klanten tevreden over de eenvoudige manier waarop Umbrella uitgerold kan worden, zelfs in grote netwerken.”

Volgens het NTT 2017 Global Threat Intelligence Report, zijn aanvallen met als doel de eindgebruiker een van de top cybersecuritydreigingen. In het verlengde daarvan, werd veiligheid het belangrijkste focuspunt op het hoogste niveau. Meer dan ooit worden veiligheidsverantwoordelijken gedwongen om een return on investment aan te tonen als het gaat over hun investeringen in veiligheid. Daarbij hoort de bedrijfswaarde die gerealiseerd wordt door continue cyberbescherming, -detectie en maatregelen die genomen worden als het toch fout loopt.

In 2016 publiceerde Dimension Data Securing Workspaces for Tomorrow, een white paper die verkende hoe werknemers wereldwijd een mobielere werkplaats vragen die het toelaat om te werken van waar men wil, wanneer men wil, op het apparaat waarop men wil werken, om zo productiever te worden en een betere work-life balance te bereiken.

“Maar,” zegt Matthew Gyde, Group Executive-Security bij Dimension Data, “terwijl het mobiele eindpunt veel opportuniteiten geeft aan bedrijven, stelt het mobiele medewerkers bloot aan veiligheidsrisico’s en kwetsbaarheden. Mobiele gebruikers zijn niet per se even goed beveiligd als medewerkers die zich op kantoor bevinden. En ze zijn vatbaarder voor cyberaanvallen. Met Cisco Umbrella kunnen bedreigingen voorbij de perimeter van het netwerk geblokkeerd worden.”

Flora Basta Senior Marketing Manager, Dimension Data
Rein De Grieve Junior Consultant, Outsource Communications
Flora Basta Senior Marketing Manager, Dimension Data
Rein De Grieve Junior Consultant, Outsource Communications
Over ntt

NTT Ltd. is een toonaangevend wereldwijd technologiedienstenbedrijf dat 28 merken samenbrengt, waaronder NTT Communications, Dimension Data en NTT Security. We werken samen met organisaties over de hele wereld om resultaten te bepalen en te bereiken door middel van intelligente technologische oplossingen. Intelligent betekent voor ons datagestuurd, verbonden, digitaal en veilig. Onze wereldwijde activa en ge├»ntegreerde ICT-stackmogelijkheden bieden een uniek aanbod in cloud-ondersteunende netwerken, hybrid cloud, datacentra, digitale transformatie, klantervaring, werkplek en cyberbeveiliging. Als wereldwijde ICT-aanbieder hebben we meer dan 40.000 mensen in dienst op een diverse en dynamische werkplek die 57 landen en regio's omvat, drijven we handel drijven in 73 landen en regio's en leveren we diensten in meer dan 200 landen en regio's. Samen maken we de verbonden toekomst mogelijk.

Bezoek ons op onze nieuwe website hello.global.ntt