RTL kiest voor software-defined datacenter

Dimension Data helpt mediabedrijf met de fundamenten voor hybrid cloud

Diegem – De scope van het project evolueerde gaandeweg vanuit de vraag van RTL om de servers op termijn te verhuizen naar de cloud. Dankzij de oplossing heeft het mediabedrijf de solide fundering om die overstap vlot te maken. De virtualisering van een zo groot mogelijk deel van het datacenter (netwerk, opslag en servers) biedt RTL ook de ruimte om verder te automatiseren en groeien. De overeenkomst omvat een compute-, server- en netwerkoplossing met de bijhorende diensten voor een termijn van vijf jaar.

RTL koos voor een oplossing die bestaat uit VMWare Cloud Foundation, Dell EMC servers & switching en Cisco Nexus switching. Dimension Data verzorgt het lifecyclemanagement. De VMWare-oplossing integreert vlot met Amazon Web Services en maakt het mogelijk om eenvoudig een hybride cloud te ontwikkelen en gebruiken.

De combinatie van public cloud en on-premise servers was essentieel voor RTL. Zo kan het bedrijf terugvallen op extra opslagruimte in de cloud wanneer nodig en heeft het bedrijf dankzij de oplossing toegang tot de IT-capaciteit die nodig is om zijn doelstellingen te bereiken.

Gepersonaliseerde aanpak

RTL had al diverse voorstellen gekregen van andere partijen toen Dimension Data zijn aanpak voorstelde. Het was de prijs-kwaliteitbalans en het meedenken van de IT-integrator die RTL over de streep trokken. “Dimension Data heeft ons van bij het begin een oplossing op maat aangeboden, die goedkoper was dan sommige gestandaardiseerde oplossingen,” vertelt Didier Martin, Office Automation & IT Infrastructure Manager bij RTL. “Dankzij hun creatieviteit en flexibiliteit zijn ze erin geslaagd bij elke bedenking snel een aangepaste oplossing te bezorgen.”

Ook Dimension Data is ervan overtuigd dat de gepersonaliseerde aanpak werkt. “Dankzij de nauwe samenwerking en de goede communicatie met RTL, waren wij in staat om onze oplossing aan te passen aan de noden van het bedrijf,” zegt Pierre Dumont, Managing Director bij Dimension Data Belgium. “Door onze aanpak op maat speelden we kort op de bal en waren we altijd in staat om op vraag van RTL om een toevoeging te doen aan de oplossing.”

De samenwerking stelt RTL in staat technologie te gebruiken die op termijn een standaard zal worden voor veel bedrijven. “Hybrid cloud wordt de komende tien jaar een basisbegrip in IT, we moeten denken op lange termijn,” besluit Martin.

Rein De Grieve Communication Expert, Outsource Communications

NTT Ltd., een toonaangevend wereldwijd technologiedienstenbedrijf, werkt samen met organisaties over de hele wereld om resultaten te definiëren en te bereiken via intelligente technologieoplossingen, wat voor NTT betekent: datagestuurde, geconnecteerde, digitale en veilige oplossingen.

Als wereldwijde ICT-aanbieder hebben we meer dan 40.000 mensen in dienst op een diverse en dynamische werkplek die 57 landen en regio's omvat, drijven we handel drijven in 73 landen en regio's en leveren we diensten in meer dan 200 landen en regio's. Samen maken we de verbonden toekomst mogelijk.

Bezoek ons op onze website hello.global.ntt.